Returhantering – Reklamationer och utbyten
Följande krav måste uppfyllas för att en retur skall kunna skickas till Focus Nordic:
- Returbegäran görs via detta dokument och måste godkännas av Focus Nordic
- Felfria varor får ej returneras – endast om Focus Nordic har levererat fel vara
- Returer skall ej lämnas till våra representanter
- Frakt kommer att debiteras på ej godkända returer som mottagits av Focus Nordic
- Reklamation av inkuranta eller felaktigt levererade varor skall göras inom åtta dagar från mottagen leverans
Transportskador
Vid en transportskada:
- Rapportera skadan direkt till chauffören som ska dokumentera att sändningen är skadad. Viktigt att detta görs innan mottagen sändning signeras.
- Dokumentera skadan omgående vid mottagen leverans genom fotografering.
- Skicka in din anmälan till info@focusnordic.se med beskrivning av skadan, sändningsnummer, fakturanummer samt bifoga all form av dokumentation
- Spara emballage för vidare utredning