Foto

Returer och byten

Foto: Ole Henrik Skjelstad

Returhantering – Reklamationer och utbyten

Följande krav måste uppfyllas för att en retur skall kunna skickas till Focus Nordic:

  • Returbegäran görs via www.idrive.se/index.php/s/B2H98nBifeySLXa och måste godkännas av Focus Nordic
  • Felfria varor får ej returneras – endast om Focus Nordic har levererat fel vara
  • Returer skall ej lämnas till våra representanter
  • Frakt kommer att debiteras på ej godkända returer som mottagits av Focus Nordic
  • Reklamation av inkuranta eller felaktigt levererade varor skall göras inom åtta dagar från mottagen leverans

 

Transportskador

Vid en transportskada:

  • Rapportera skadan direkt till chauffören som ska dokumentera att sändningen är skadad. Viktigt att detta görs innan mottagen sändning signeras.
  • Dokumentera skadan omgående vid mottagen leverans genom fotografering.
  • Skicka in din anmälan till info@focusnordic.se med beskrivning av skadan, sändningsnummer, fakturanummer samt bifoga all form av dokumentation
  • Spara emballage för vidare utredning

Välj region